Cadillac Coupe De Ville 1959

IMG_3377

CADILLAC COUPE DEVILLE 1959 IS NIET VOOR VERKOOP

Cadillac Coupe De Ville 1959 ik zag deze cadillac op ebay Te koop staan Op bieden met limiet, een paar keer geboden en in de laatste minuut toch het hoogste bod, dus peter heeft een cadillac 1959 in december 2011 is zij vanuit midden Canada 1700 km naar de haven in Vancouver gebracht. Daarna transport geregeld naar Europa. Na 4 weken werd de cadillac daar opgehaald en in de container geladen. Toen was mijn car al een maand onderweg. Nu zij op de boot was  kon ik haar volgen op zee. Het was een stop-boot van Vancover naar San Francisco, via het Panamakanaal, Caribische eilanden overal aangemeerd,  Marokko, Spanje, Frankrijk, België, en eindelijk Nederland. De boot was langs mijn huis gevaren en gelost op de  Waalhaven. Betalen en kijken of er nog olie en water in zat. Dat was oké dus dan maar starten. En ja hoor, starten en lopen. Remmen controle, oké, FH platen er op en rijden naar huis. Grote rookwolken achter de caddy dus de koppakking was niet in orde, maar toch lekker rijden. Iedereen zwaaide me toe. Misschien door de rook? of de grote Vleugels? Ik vond ze wel aardig hierdoor en ben goed thuis gekomen.

De motor uitgebouwd en schoongemaakt revisie-set gekocht in de usa. Die was een week later al binnen en dus aan de slag eerst nieuwe nokkenaslagers er in dan krukas de oliepomp en de carterpan er weer onder,de  koppen er op en de motor gespoten.  Klaar voor inbouwen waarbij Koen kwam helpen. Was ik erg blij mee en dus een dag later reed de cadillac weer. Maar helaas, een tik in de motor. De dag daarop had ik een afspraak bij de RDW dus daar moest ik naar toe voor de papieren. Daar gaf het ook geen enkel probleem. Alles liep heel soepel, even alles controleren, zoals licht, wiellagers, fusie kogels, banden en remmen testen. Alles was oké dus heep heep hurré. De papieren waren klaar na 5 werkdagen en ik natuurlijk was erg blij, maar de motor moest er wel weer uit. Dezelfde dag er uit gehaald om 4 uur begonnen met uitbouwen en om 21,30 lag die er voor. Nu hangt er tijdelijk een blok van 1956 in, want dat past ook, en een gastank en de wagen rijdt heerlijk. In Schiedam en omstreken lopen nu dus een fors aantal mensen met een verdraaide nek rond, want men vindt dit toch mooier dan de nieuwste Mercedes of BMW, en ze blijven net zolang kijken tot ze knak horen of tegen een paal lopen.

P1010753

 

 

P1010754

P1010755

 

CADILLAC COUPE DEVILLE 1959 IS NIET VOOR VERKOOP

Cadillac Coupe De Ville 1959 ik zag deze cadillac op ebay Te koop staan Op bieden met limiet, een paar keer geboden en in de laatste minuut toch het hoogste bod, dus peter heeft een cadillac 1959 in december 2011 is zij vanuit midden Canada 1700 km naar de haven in Vancouver gebracht. Daarna transport geregeld naar Europa. Na 4 weken werd de cadillac daar opgehaald en in de container geladen. Toen was mijn car al een maand onderweg. Nu zij op de boot was  kon ik haar volgen op zee. Het was een stop-boot van Vancover naar San Francisco, via het Pannamakanaal, Caribische eilanden overal aangemeerd,  Marocco, Spanje, Frankrijk, Belgie, en eindelijk Nederland. De boot was langs mijn huis gevaren en gelost op de  Waalhaven. Betalen en kijken of er nog olie en water in zat. Dat was oké dus dan maar starten. En ja hoor, starten en lopen. Remmen kontrole, oké, FH platen er op en rijden naar huis. Grote rookwolken achter de caddy dus de koppaking was niet in orde, maar toch lekker rijden. Iedereen zwaaide me toe. Misschien door de rook? of de grote Vleugels? Ik vond ze wel aardig hierdoor en ben goed thuis gekomen.

De motor uitgebouwd en schoongemaakt revicie-set gekocht in de usa. Die was een week later al binnen en dus aan de slag eerst nieuwe nokkenaslagers er in dan krukas de oliepomp en de carterpan er weer onder,de  koppen er op en de motor gespoten.  Klaar voor inbouwen waarbij Koen kwam helpen. Was ik erg blij mee en dus een dag later reed de cadillac weer. Maar helaas, een tik in de motor. De dag daarop had ik een afspraak bij de RDW dus daar moest ik naar toe voor de papieren. Daar gaf het ook geen enkel probleem. Alles liep heel soepel, even alles kontroleren, zoals licht, wielagers, fuse kogels, banden en remmen testen. Alles was oké dus heep heep hurré. De papieren waren klaar na 5 werkdagen en ik natuurlijk was erg blij, maar de motor moest er wel weer uit. Dezelfde dag er uit gehaald om 4 uur begonnen met uitbouwen en om 21,30 lag die er voor. Nu hangt er tijdelijk een blok van 1956 in, want dat past ook, en een gastank en de wagen rijdt heerlijk. In Schiedam en omstreken lopen nu dus een fors aantal mensen met een verdraaide nek rond, want men vindt dit toch mooier dan de nieuwste Mercedes of BMW, en ze blijven net zolang kijken tot ze knak horen of tegen een paal lopen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *